Hamulce (tarcze + klocki)
Docieranie 200–300 km, jak unikać przegrzewania.
O! WARSZTAT — Marki
Instrukcje dla kierowcy po wymianie hamulców, sprzęgła, skrzyń (AT/DSG/CVT/manual), rozrządu, amortyzatorów i innych elementów. Jedź bezpiecznie od pierwszych kilometrów.
Jak jeździć ostrożnie po wymianie: hamulców, sprzęgła, skrzyni (AT/DSG/CVT/manual), amortyzatorów i rozrządu.
Docieranie 200–300 km, jak unikać przegrzewania.
Płynne ruszanie i zmiany biegów przez pierwsze 500 km.
Unikaj kickdown i przeciążeń 200 km po serwisie.
Bez launch-control, płynnie – olej i sprzęgła muszą się ułożyć.
Unikaj długich odcinków na wysokich obrotach.
Płynne zmiany biegów, bez agresywnej jazdy.
Przez 200 km unikaj dużego obciążenia i dziur.
Kontrola szczelności i dźwięków po wymianie.
Szybka autodiagnostyka po serwisie. Jeśli masz wątpliwości — zadzwoń: +48 666 508 377.
Co i kiedy warto skontrolować po serwisie — dla bezpieczeństwa i gwarancji.
Sprawdź kontrolki, poziomy płynów, brak wycieków.
Skrzynie (AT/DSG/CVT): brak wycieków, płynna praca; po adaptacji — jazda mieszana.
Hamulce: koniec docierania, test hamowania na pustej drodze.
Dokręcenie kół (jeśli zalecano), kontrola układu hamulcowego.
Rozrząd: wizyta kontrolna wzrokowa (jeśli przewiduje producent).
Płyn hamulcowy — wymiana (lub wg zaleceń producenta).
CVT/DSG/AT — wymiana oleju/filtra (wg zaleceń producenta).
Właściwy moment = bezpieczeństwo i oszczędność.
Kompleksowy serwis samochodowy – Marki, Ząbki, Warszawa